Fortsæt til indhold

Havde over en million kroner i kontanter: Mand idømt fængsel for hvidvask og hæleri

Manden modtog dommen.

Krimi
ceb

En 38-årig mand fra Aarhus er torsdag 25. juni ved Retten i Kolding blevet idømt to år og tre måneders fængsel for hvidvask og hæleri af særlig grov beskaffenhed.

Det oplyser anklagemyndigheden ved Sydøstjyllands Politi.

Derudover er han også blevet frakendt retten til at deltage i ledelsen af en erhvervsvirksomhed i Danmark eller i udlandet uden at hæfte personligt og ubegrænset for virksomhedens forpligtelser.

I forbindelse med sagen har man fra manden konfiskeret over en million kroner og 4.630 euro i kontanter.

Den 38-årige mand blev også tildelt en advarsel om udvisning.

Han modtog dommen.

Se video: