Fortsæt til indhold

72 studerende har på seks uger bygget helt ny udstilling op fra bunden

Udstillingen på Moesgaard sætter fokus på den gensidige påvirkning mellem mennesker og jord.

Kultur og byliv
ceb

23. juni åbner en ny udstilling på Moesgaard. Udstillingen ’Mellem menneske og jord’ er udarbejdet af 72 antropologistuderende fra Aarhus Universitet, og målet med den er at give publikum nye syn på, hvordan jord og mennesker præger hinanden gensidigt.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

De studerende har indsamlet data, materialer og personlige fortællinger fra Aarhus og omegn. Udstillingen er udarbejdet fra bunden på seks uger, og de studerende har stort set bygget den på egen hånd i et udstillingslokale på Moesgaard.

De studerende inviterer med udstillingen besøgende til at opleve sanselige, ukendte, følelsesprægede og virtuelle nuancer ved jord. Med seks forskellige perspektiver på, hvordan mennesker arbejder med, påvirkes af og bruger jord, vil udstillingen belyse de mange facetter af den gensidige påvirkning.

Udstillingen kan opleves på Moesgaard frem til 18. oktober.

Se video: