Fortsæt til indhold

Stort asiatisk supermarked slår dørene op i Aarhus

Nyt asiatisk supermarked på hjørnet ved J. M. Mørks Gade i det centrale Aarhus.

Kultur og byliv

Det kan være svært at finde furikake, gyozadej eller kewpie mayo i Rema 1000, Føtex eller, hvor du nu køber dine dagligvarer.

Fremadrettet bliver det dog nemmere at finde varer fra lande som Japan, Kina og Vietnam i Aarhus, for 27. juni åbner et nyt asiatisk supermarked ved navn Smau på Frederiksgade 60.

Det skriver MigogAarhus.

»Vi synes, Aarhus mangler et stort asiatisk supermarked, hvor man kan købe alting i stedet for at skulle besøge flere små butikker,« siger ejer af Smau, Ying Brøns, til mediet.

Hun er i forvejen en del af ejerkredsen i restaurantkæden Takumi Sushi.

Smau bliver omkring 300 kvadratmeter stort. Planen er, at det asiatiske supermarked vil holde åbent alle ugens dage.