Fortsæt til indhold

Molslinjen lander trecifret millionoverskud

2025-resultatet får virksomheden til at se positivt på 2026.

Samfund

Lige knap 170 millioner kroner. Så stort blev Molslinjens overskud i 2025. Det viser firmaets årsrapport, der netop er blevet offentliggjort.

I 2024 var overskuddet på cirka 142,5 millioner kroner, så der er tale om en stigning på cirka 19 procent.

På ruterne hen over Kattegat var Molslinjens samlede indtægt 2,29 milliarder kroner i 2025. Det er cirka 36 millioner mere end året før.

Det er på trods af, at der var over 300 færre afgange i 2025, end der var i 2024. Der var også en nedgang i antallet af lastbiler på Molslinjens færger, der sejler over Kattegat, på 5,5 procent.

Til gengæld var der 0,8 procent flere passagerer på Kattegat-ruterne og 2 procent flere biler.

»Resultatet for 2025 viser Molslinjens robusthed med fortsat høje oliepriser og endnu højere CO2-afgifter, hvilket sammen med likviditetspositionen vil sikre virksomhedens fremtidige drift,« skriver Molslinjen i årsrapporten.

De skriver også, at de ser positivt på 2026.

»Forbedret mobilitet i og omkring Danmark forventes at føre til øgede trafikmængder på tværs af rutenetværket. Virksomheden forventer derfor et forbedret resultat for 2026 sammenlignet med 2025,« står der i årsrapporten.