Fortsæt til indhold

Randers FC ændrer i direktionen

Klubben omorganiserer ledelsen for at styrke den kommercielle forretning, hvilket giver fodbolddirektøren mulighed for at fokusere mere på det sportslige.

Sport
ceb

Randers FC styrker den kommercielle del af klubben og udnævner salgs- og marketingschef Morten Hørby til ny kommerciel direktør fra 1. juli.

Det skriver superligaklubben i en pressemeddelelse.

»Udnævnelsen af Morten Hørby som kommerciel direktør er et led i klubbens fortsatte udvikling, hvor der nu sættes yderligere fokus på at styrke de kommercielle aktiviteter og tage det næste skridt uden for banen. Samtidig betyder organisationsændringen, at fodbolddirektør Søren Pedersen fremover kan fokusere endnu mere på det sportslige område,« skriver klubben blandt andet i pressemeddelelsen.

»Vi har gennem de seneste år løftet os markant på den sportslige del, og den udvikling ønsker vi at fortsætte. Samtidig vil vi også udvikle os som klub uden for banen. Derfor er det naturligt, at vi nu styrker os på den kommercielle del, så vi kan tage næste skridt på det område,« siger fodbolddirektør Søren Pedersen i pressemeddelelsen og fortsætter:

»Med Morten Hørby som kommerciel direktør får vi en stærk lokal profil, der kender klubben, vores samarbejdspartnere og vores ambitioner indgående, og han har igennem mange år skabt stor vækst og stærke resultater. Jeg glæder mig til, at vi kan sætte endnu mere kraft bag udviklingen af vores kommercielle forretning, samtidig med at jeg får mulighed for at rette endnu mere af mit fokus mod det sportslige område.«

»Et stærkt fundament«

Morten Hørby har gennem sine ni år som salgs- og marketingschef spillet en central rolle i arbejdet med at udvikle klubbens kommercielle aktiviteter og relationerne til sponsorer og samarbejdspartnere omkring Randers FC. Nu ser han frem til at stå i spidsen for den videre udvikling som kommerciel direktør.

»Jeg er både glad og stolt over at få muligheden. Vi har et stærkt fundament at bygge videre på, og jeg ser et stort potentiale i at udvikle vores kommercielle forretning endnu mere,« siger han og fortsætter:

»Randers FC er et stærkt fællesskab og et vigtigt samlingspunkt for byen og lokalområdet. Derfor ser jeg også store muligheder i at styrke klubbens brand, øge synligheden og tilgængeligheden omkring Randers FC og skabe endnu tættere relationer til lokalområdet, vores fans, sponsorer og samarbejdspartnere. Jeg glæder mig til, at vi i fællesskab skal tage det næste skridt i klubbens udvikling.«

Randers FC’s direktion består fra 1. juli af fodbolddirektør Søren Pedersen, økonomidirektør Henrik Jørgensen og kommerciel direktør Morten Hørby.

Se video: