Fortsæt til indhold

Støtte til Karen og Kurt

Debat
Martin Frausing PoulsenByrådsmedlem for DF Låsbyvej 111, Veng 8660 Skanderborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Efter at have læst Susan Kronborgs læserbrev, under overskriften; ”Stem imod Kurt og Karen”, bliver jeg bekræftet i, at det endegyldigt er svært at forstå den radikale tankegang.

Ikke kun er det svært, men jeg blev også ked af det, når et folketingsmedlem som Susan Kronborg, kan finde på at bruge landets fornemste talerstol til at fremsætte trusler, ”trusler rettet mod Kurt og Karen”, der i denne sammenhæng må tolkes som etniske Danskere.

Efter at have læst Susan Kronborgs læserbrev, under overskriften; ”Stem imod Kurt og Karen”, bliver jeg bekræftet i, at det endegyldigt er svært at forstå den radikale tankegang.

I et læserbrev skrev Susan Kronborg, den 29. december 2021, at man burde nedlægge det diskriminerende indfødsretsudvalg, og lad ministeren tage ansvaret for sagerne. ”Mere Radikalt” bliver det, når man kommer længere ned i læserbrevet, citat;

»For en retsstat som den danske må løsningen ikke være, at vi placerer disse afgørelser i et udvalg bestående af politikere.«

På den ene side taler Susan Kronborg for, at Indfødsretsudvalget skal nedlægges, da det består af (folkevalgte) politikere, og på den anden side ønsker Susan Kronborg at ansvaret skal ligge ved ministeren, der i øvrigt også er politisk udpeget. En minister som Susan Kronborg på ”radikalvis” nu også har set sig sur på.

Hvor havde Svend Auken ret, da han sagde; »Radikal politik er som at sømme budding op på en væg«, hvilket i øvrigt cementeres af Susan Kronborgs kommentarer om at det, der foregår i regeringen er ”minkagtigt”.

Kan man ikke lide danskerne og det danske demokrati, kan det for nogen være en overvejelse værd, at skifte det Danske pas ud med et andet.