Fortsæt til indhold

A16 fra Randers til Grenaa er en hovedfærdselsåre for Djurslands borgere og erhvervsliv - den skal gøres endnu skarpere

Debat
Jens Meilvang (I). Folketingskandidat i Østjyllands Storkreds - opstillet i Djurskredsen:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Djursland er et fantastisk område med skov, strande og en enestående natur. Vi har mange gode erhvervsvirksomheder, der hver dag skaber jobs og sikrer vækst til området.

Vi er beliggende lige Nord for Danmarks næststørste vækstområde - kort sagt: vi har alle muligheder for bosætning, erhvervsudvikling og et dejligt fritidsliv.

Jeg vil dog mene at - udover at vi skal styrke den kollektive trafik - så trænger vores infrastruktur til en opgradering, hvis vi skal forsætte den gode udvikling og tiltrække nye borgere og virksomheder.

A16 fra Randers til Grenaa er en hovedfærdselsåre for Djurslands borgere og erhvervsliv. Der bliver mere og mere pres på A16. Denne skal i første omgang opgraderes fra Drastrup til Fausing med en fortsættelse af 2+1 vejen (det vil sige skiftevis to spor), til gavn for erhvervslivet og borgere på Djursland.

Det har længe været et ønske for det djurslandske erhvervsliv og flere og flere pendlere, at vejen til E45 og Randers opgraderes.

Samtidig skal vi have sat turbo på opgraderingen af den sidste del af A15 mod Grenaa.

Som jeg ser det, bliver ovenstående kun til noget, hvis vi står sammen på Djursland ved dette folketingsvalg, og jeg vil meget gerne opfordre alle borgere til at stemme lokalt uanset politisk tilhørsforhold.

Personligt står jeg nummer to på Liberal Alliances liste, og vi står i de seneste meningsmålinger til to mandater i Østjylland - det vil sige, at Djursland er meget tæt på et nyt lokalt bosiddende folketingsmedlem, men det er de personlige stemmer der tæller.«