Kloden brænder – kan vi ikke gøre noget i Favrskov?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg har i en del læserbreve skrevet om vores venner fra Ukraine og diverse forhold for dem. Også forslag til en fest, hvor danskere mødes med flygtninge fra Ukraine. Ja, jeg har foreslået, at alle flygtninge i Favrskov inviteres, så vi kan mødes og lære om hinandens kultur og årsagerne til flugten.
Det kan selvfølgelig været et møde med diverse oplæg, men jeg tror, det vil være bedre med en fest arrangeret af både kommunen og frivillige organisationer. Som jeg før har nævnt, har der også været et møde med folk fra Rumænien i Inside, men der er jo mange grupper af flygtninge i kommunen.
Netop i en tid med had, krige og fordomme er det vigtigt, at vi mødes. Der er brug for samtaler og brobygning. Og ikke det modsatte. Kloden brænder på mange måder, men kan vi ikke i vores kommune gøre noget, der viser det modsatte?
Ergo, fest, musik, dans, mad og samtaler med videre.
Lad os gå foran.