Biogasanlæg ved Hovedvej 16 - trafikale udfordringer for Ryomgård
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»13. december er der møde i Kolind+ om et måske kommende biogasanlæg i Syddjurs Kommune.
Her forventer politikerne, at man kommer med holdninger til et sådan anlægs placering. Men der er noget, jeg undrer mig over, og det er, at når man kommer med holdninger til et sådant projekt, skal der være mulighed for, at man har det på et oplyst grundlag for projektet og det mener jeg ikke kommunen har givet.
Lad mig give et eksempel. Hvis indbyggerne i Ryomgård skal have mulighed for at have en holdning til projektet, skal kommunen vel først have fremlagt en ide om, hvordan man har forestillet sig den tunge trafik gennem Ryomgård d.v.s. fremlagt planer for, hvad der skal gøres af tiltag i Ryomgård omkring det trafikale.
Det har kommunen i min optik ikke fremlagt - så hvordan skal jeg som indbygger i Ryomgård kunne tage stilling til et biogasprojekt, når de trafikale planer gennem Ryomgård ikke er fremlagt, så jeg kan se hvad det betyder for byen og mig?«