Fortsæt til indhold

'Håndværk på havnen' er værd at kæmpe for - hvad kan jeg gøre?

Debat
Kasper Kolstrup Møller

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Kære Zander, Noah, Mathias, Christian og Simon

Mange tak for jeres læserbrev til avisen. Det er skønt når unge mennesker som jer har lyst til at stå frem med jeres meninger og holdninger. Respekt herfra.

Jeg er 100% enige med jer i jeres holdning til ’Håndværk på havnen’.

Det er et utroligt spændende projekt, som sætter fokus på mange områder, som vi i byrådet er særligt optaget af.

F.eks. kommer over 200 elever fra kommunens skoler ud og deltager i forløbet. Et forløb, hvor mange stifter bekendtskab med håndværksfaget, og det at arbejde med hænderne.

Dette tror jeg på er med til at give flere unge som jer, en lyst til evt. at tage en erhvervsuddannelse i fremtiden, og dem har vi brug for!

Der er nemlig ikke nok der tager en såkaldt erhvervsuddannelse i dag, og ’håndværk på havnen’ er blot ét af de tiltag, som vi politisk bakker op om for at få flere til at tage sådan en uddannelse.

Jeg har også ved selvsyn været forbi Fregatten Jylland og set med egne øjne, hvad det giver elever som jer, at deltage i sådan et forløb. Dette bekræftede mig endnu mere i, at støtten til projektet er den rigtige.

Derfor glæder jeg mig til at gøre, hvad jeg kan, for at vi fastholder støtten til ’Håndværk på havnen’ i årene frem?«