»Jeg ser med stor bekymring på tilstanden af vores folkeskoler i Aarhus«
»Det er uacceptabelt, at vores børn ikke får den uddannelse og støtte, de fortjener, på grund af økonomiske begrænsninger,« lyder det blandt andet fra Peter Kjær Flyvholm.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Som formand for KristenDemokraterne i Aarhus ønsker jeg at rette fokus mod en af vores mest værdifulde ressourcer: vores børns uddannelse. Jeg ser med stor bekymring på tilstanden af vores folkeskoler i Aarhus Kommune, især med hensyn til den økonomiske situation. Mens vores by oplever en ’rivende udvikling’ på mange områder, synes folkeskolernes økonomi desværre at være blevet forsømt.
Det er tydeligt, når man besøger folkeskolerne i vores kommune, at mange af dem kæmper med udfordringer såsom manglende ressourcer, slidte faciliteter og mangel på opdateret undervisningsmateriale. Den stramme økonomi har direkte indflydelse på kvaliteten af vores børns uddannelse og deres fremtidige muligheder. Vi ser nedskæringer i undervisningsmidler, begrænsede muligheder for læreruddannelse og en stigende belastning på lærerne.
Det er uacceptabelt, at vores børn ikke får den uddannelse og støtte, de fortjener, på grund af økonomiske begrænsninger. Folkeskolerne bør være et sted, hvor alle børn har mulighed for at lære og vokse, uanset deres baggrund eller økonomiske forhold. Desværre er det ikke tilfældet for mange af vores skoler i øjeblikket.
Som formand for KristenDemokraterne i Aarhus opfordrer jeg Aarhus Kommunes politikere og beslutningstagere til at prioritere folkeskolernes økonomi højere og investere i deres fremtid. Vi har brug for en stærkere økonomisk støtte, der kan sikre, at vores skoler har de nødvendige ressourcer til at levere en kvalitetsuddannelse til vores børn.
Lad os arbejde sammen som et fællesskab for at sikre, at vores børn får den uddannelse, de fortjener, og at vores folkeskoler får den økonomiske støtte, de så desperat har brug for.