Fortsæt til indhold

»Skønnest ved Skanderborg skal måske tolkes bogstaveligt som skønnest ved og ikke i Skanderborg?«

Debat
Kai Frostholm,Banegårdsvej 16 1.tv., 8660 Skanderborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Citat: ”Fredag den 3. maj 2024 kl. 18-22. Vi afholder årets store Lys Nat Event i centrum af Skanderborg. Handelsgaden bliver afspærret for al trafik og der vil være en masse spændende aktiviteter på gaden. Butikkerne har gjort ekstra ud af det hele denne aften, og flere plejer at byde på gode tilbud og små overraskelser. Tag familien med og få en hyggelig aften ud af det.”

Det var jo en meget stor succes, da Skanderborg City arrangerede denne aften i fantastisk forsommer vejr. Det glædede sikkert de handlende såvel som de besøgende.

Det ville dog være en endnu bedre oplevelse for byens beboere, hvis Skanderborg Citys eventmanager også havde sørget for, at der blev gjort rent i gaden bagefter.

Det ville dog være en endnu bedre oplevelse for byens beboere, hvis Skanderborg Citys eventmanager også havde sørget for, at der blev gjort rent i gaden bagefter.

Nuvel. Det er Skanderborg Kommunes opgave at renholde kommunens veje, cykelstier og fortove, men det er vel de handlende i byen, som har mest fornøjelse af de mange gæster.

Her 17 dage efter begivenheden gik jeg tur med hunden i Adelgade. Jeg har hele tiden øje for, om der ligger nikotinposer på min vej. Hunden kan dø af at indtage disse og jeg fandt en del i den nordligste del af gaden. Jeg gik i gang med at samle dem op i min medbragte hundepose, men det var efterhånden uoverkommeligt at få samlet dem alle. Ligeledes lå der rigtig mange cigaretskodder, så jeg mistede hurtigt lysten til at ”gøre rent efter eventen”. Også større genstande kom jeg forbi.

Når man iagttager Smukfests evne til at rengøre festpladsen efter flere dages besøg af tusindvis af musikglade mennesker, så klinger det lidt forkert i mine ører, når man hører og ser udtryk som ”Skønnest ved Skanderborg” om byen.

Men det skal måske tolkes bogstaveligt som skønnest VED Skanderborg og ikke skønnest I Skanderborg.