Våde baner forsinker klipning og lysreparation på Allingåbro Stadion
Allingåbro Stadion står over for komplekse udfordringer med våde baner og forsinket udskiftning af stadionlys, lyder det fra Norddjurs Kommunes Vej- og ejendomschef i et svar til Bjarke Christensen fra Allingåbro IF.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Svar til Bjarke Christensen, Allingåbro IF:
»I debatindlægget peges på 2 problemstillinger, som jeg forstår det.
Det ene forhold handler faktuelt om de vilkår som mange i hele landet lige nu lider under, nemlig våde og bløde boldbaner. Her i Norddjurs er det især Allingåbro Stadion som er ramt. Bundforholdene med blåler under arealerne har betydet at klipning har været umulig i lange perioder, og først her i maj måned er den sidste bane kommet med i klipperullet. Dette forhold er der et fint samarbejde mellem klubbens baneansvarlige og kommunens græsklipper omkring. Kommunen har stor gavn af en løbende tilbagemelding fra klubben omkring banens dagsaktuelle tilstand.
Udskiftning af defekte pærer i stadionlyset er ramt af de samme udfordringer, men her kræves at arealet er mere tørt grundet trykket fra liften. Der er løbende vurderet på om vi kan køre ind, og den 03. maj forsøgte entreprenøren at køre ind med lift, men måtte stoppe efter få meter idet arealet ikke kunne bære liften. Der gøres et nyt forsøg torsdag den 30. maj, men hvis liften fortsat laver kørespor så afbrydes igen. Jordholdene i Allingåbro er som nævnt en stor udfordring for opgaveløsningen, men ansvaret for at banerne ikke ødelægges er ikke klubbens men kommunens, og derfor også beslutningen om at afvente mere tørre arealer for ikke at stå med et areal som er ødelagt.
Udsagnet om at spørger intet har hørt, er dog ikke korrekt.
Det andet forhold der peges på er en manglende kommunikation med forvaltningen. Jeg skal her medgive, at sagerne i forvaltningen kommer ind i et rul som ikke altid betyder et hurtigt svar, men vi bestræber os på det. Udsagnet om at spørger intet har hørt, er dog ikke korrekt.
De henvendelser som spørger har rettet til det politiske niveau har jeg ikke tal på, men jeg kan notere, at forvaltningen er blevet kontaktet på mail direkte flere gange siden udgangen af februar måned, og der er løbende givet svar. At der kan være enkelte henvendelser, som ikke er besvaret, skal jeg dog ikke afvise.
I denne sag har spørger efterlyst faste datoer – datoer som forvaltningen af ovenstående årsager ikke har kunnet give. Jeg har fuld forståelse for den frustration situationen og forløbet udløser og vil understrege at vi har fuld fokus på at få løst opgaven med at udskifte de defekte pærer så snart forholdene gør det muligt.«