Du slår under bæltestedet, Jesper Kjeldsen
Borgmesterparti har svigtet en klar aftale, mener direktør for Aarhus City Forening.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Kære Jesper Kjeldsen (S),
Jeg har med interesse og dyb forundring læst dit personlige angreb på undertegnede og tager det som et udtryk for frustration og måske en smule manglende politisk erfaring fra din side.
Du nedgør i dit indlæg både foreningen og undertegnede i et sprog, som ikke er en folkevalgt aarhusiansk byrådspolitiker værdig. Og slet ikke som talsmand for det borgmesterbærende parti. Du kommer med direkte usandheder og slår under bæltestedet i den retorik, du anvender, og jeg ønsker slet ikke at komme helt ned på det niveau, men inviterer gerne til et forsonende kaffemøde på mit kontor, om du vil. Mano a Mano.
Aarhus City Forening og undertegnede har nu i over 20 år samarbejdet imødekommende og særdeles godt med et hav af politikere, rådmænd og borgmestre og har altid haft en rigtig god og konstruktiv politisk relation. Samtidig har byens handelsliv udviklet sig i en særdeles positiv retning i alle disse år – og dette også i et godt samarbejde på tværs af byens erhvervsorganisationer og har opnået gode resultater.
Du kalder Aarhus City Forening en brokkeklub – men der er jo bestemt også noget at brokke sig over i øjeblikket, og det er åbenbart ilde hørt hos dig, dit parti og borgmesteren - ellers tror jeg ikke, du ville have faret i blækhuset på den måde, du nu gør.
Du siger også, at undertegnede ikke møder op og tager ansvar – jeg tror, at du her henviser til seneste møde i handels- og bylivs-strategiprocessen, hvor undertegnede desværre var forhindret i at deltage, men i stedet deltog her to af foreningens bestyrelsesmedlemmer i både workshop og debat på foreningens vegne.
Undertegnede har dog deltaget i både det indledende møde med borgmesteren, som førte til selve procesarbejdet og det første møde i rækken med Stadsdirektøren i spidsen, men hvor Jesper Kjeldsen desværre ikke var til stede.
Samtidig har du og dit parti svigtet en klar aftale med Aarhus City Forenings samlede bestyrelse og undertegnede om en partnerskabsaftale og helt uden dialog med undertegnede hældt aftalen af brættet. Det vil jeg tillade mig at kalde magtarrogance og ganske skuffende. Men vi skal nok klare os uden kommunale midler, Jesper Kjeldsen, samt få stjernehimlen finansieret i år uden en underskudsgaranti fra Aarhus Kommune. Fremadrettet er der dog brug for et bredt forankret samarbejde mellem byens parter og Aarhus Kommune, hvilket jeg fornemmer stor bred politisk forståelse for.
Til slut vil jeg mane til ro og fordragelighed og som altid stille mig til rådighed og søge kompromiser og konstruktiv politisk dialog til gavn for byens handels- og byliv og de tusindvis af medarbejdere, der hver eneste dag på fornem vis servicerer Aarhus Kommunes mange gode borgere.