Skabte unødvendige stop og frustrationer – nu er problemet løst
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Som lokalpolitiker og medlem af Teknik- og Miljøudvalget har jeg sammen med flere kolleger gjort opmærksom på de udfordringer, som bilister har oplevet på Aarhusvej med trafiklys, der ikke fungerede optimalt. Forvaltningen har derfor undersøgt problemet i samarbejde med teknikere og relevante aktører på området.
Undersøgelserne viste, at flere af trafikkens sensorer og indstillinger ikke fungerede, som de skulle. Det har skabt unødvendige stop og frustrationer for mange bilister. Jeg er glad for at kunne meddele, at problemet nu skulle være løst.
Jeg har selv haft mulighed for at teste løsningen flere gange i december, når jeg har hentet mine unge mennesker i Aarhus. Trafikken på Aarhusvej flyder bedre nu, og lyskrydsene reagerer korrekt. Det er dog vigtigt, at vi alle husker at overholde fartgrænserne for at sikre, at systemet fungerer optimalt.
Hvis nogen stadig oplever problemer med lyskrydsene på Aarhusvej, er I meget velkomne til at kontakte mig. Jeg vil gøre mit bedste for at sikre, at vi fortsat kan forbedre fremkommeligheden og gøre hverdagen lettere for alle bilister i Favrskov Kommune.