Fortsæt til indhold

»Man bør ikke beslutte et byggeri af en ny folkeskole uden tilhørende idrætshal i fuld størrelse«

Debat
Thomas Storm (V)Byrådsmedlem i Favrskov Kommune

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Henført til forespørgslen fra Isabell Friis Madsen om, »hvor Venstre er i debatten« om en ny halv i forbindelse med den nye kommende Korsholm Skole i Favrskov Kommune, kan jeg oplyse, at Venstre er stor tilhænger af projektet, som blandt andet indeholder en ny skole med et budget på cirka 150 millioner kroner ud over tilstødende boligudviklingsområde.

Det er da personligt meget positivt, at jeg har kunnet lave et valgslogan ’Hal til Alle’, som her, 12 år senere, stadig bemærkes fra andre politiske partier af Favrskov Kommunalbestyrelse.

Den gang viste mit slogan jo at holde stik, da der efterfølgende blev budgetteret og bygget nye haller forskellige steder i kommunen.

Hvad angår det kommende skoleprojekt i Korsholm er min holdning, at man ikke, i 2025, bør beslutte et byggeri af en ny og langtidssikret folkeskole uden tilhørende idrætshal i fuld størrelse.

En mulig plan om at bygge skolen med tilhørende gymnastiksal (en halv hal) er jeg ikke ubetinget tilhænger af, da det vil være et projekt, som ikke får udsigter til at blive udviklet til det, der er relevant for området og i de kommende årtier.

I stedet er jeg tilhænger af at få bygget skolen færdig, planlægge og budgettere for fremtidig opbygning af en hel hal i tilknytning til skolen. I mellemtiden, til der står en færdig skole og efterfølgende en hal, kan skolen benytte sig af mulighed for hal kapacitet i nærområdet.