Fortsæt til indhold

Er det kun aarhusianerne, der er skøre? Har du fejet for egen dør, borgmester?

Debat
John Palm NielsenSolovej 14, Ebeltoft

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Åbent brev til borgmester Michael Stegger Jensen og Syddjurs Byråd.

Borgmesteren er i avisen (JP d. 4.7.25) citeret for følgende i forbindelse med opstilling af vindmøller ved Vosnæs Pynt: »En hovedrystende borgmester slutter video-opslaget af med: »De er skøre, de aarhusianere.««

Så er det jo, at jeg som borger i Syddjurs tænker, om det nu kun er aarhusianerne, der er skøre? Har du fejet for egen dør?

Dels vil jeg henvise til Lars Norman Thomsens leder i »Din Avis Syddjurs« d. 2. juli om dobbeltmoral i Syddjurs Byråd, dels til byrådets vedtagelse af »Helhedsplan for Ålerne«.

Jeg har meget svært ved at se, at vindmøller ved Vosnæs skulle være værre end de tanker, der ligger i helhedsplanen. Men forskellen er måske, om det drejer sig om noget inde ved naboen eller noget ved en selv? Er det godt for renommeet at forsvare borgere i Syddjurs i deres kamp mod den store stygge Aarhus Kommune? Er det godt at bakke op om Grobunds fantasifostre med off-grid tiny houses?

Har du fejet for egen dør?

Jeg sidder lige nu og kigger ud af mit vindue ned mod færgehavnens møller, som i luftlinje er ca. 1 km væk, og som ikke generer synderligt, samtidig med at jeg frygter for, hvordan det hele vil ændre sig til det værre, hvis helhedsplanens tanker føres ud i livet.

John Palm Nielsen