Fortsæt til indhold

Nej, Kristine Kahr Kvorning. Ældreområdet i kommunen er ikke en succes

Debat
Erik PoulsenSpidskandidat til KV 25 for Danmarksdemokraterne

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Til min store overraskelse kan jeg i Kristine Kahr Kvornings læserbrev i Din Avis med overskriften: ”Alt er ikke gråt i gråt. Ældreplejen er på rette vej, Erik Poulsen” læse at pågældende, der er medlem af ældre- og sundhedsudvalget fra de konservative, ikke mener, at vi har nået bundet på ældreområdet i kommunen. Det hele går meget bedre.

Hvis vi er enige om noget, er det, at personalet til trods for et total politisk svigt i prioriteten af ældreområdet har formået at kunne varetage de væsentlige opgaver i forhold til de ældre, selvom man fra politisk side har anvendt en stor del af pengene på anden måde.

Alle medarbejderne burde have en medalje. Derimod har jeg svært ved at se, at der er nogen grund til at klappe af politikernes indsats

Det er fuldstændig rigtigt, at de ansatte yder en kæmpeindsats i modsætning til de politikere i byrådet, der har nedskåret området til sokkeholderne. Alle medarbejderne burde have en medalje. Derimod har jeg svært ved at se, at der er nogen grund til at klappe af politikernes indsats.

I modsætning til sædvanlig politikersnak om ros til personalet og det hele går bedre er hermed de korrekte oplysninger:

I henhold til FOA og VIVE (Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd) er vi den kommune i regionen, der bruger færrest penge på de plus-80-årige.

I henhold til indenrigs- og sundhedsministeriet er vi den kommune i hele landet, der bruger færrest penge på de plus-67-årige.

I henhold til Ældre Sagens analyse af kommunens seneste regnskabstal fra den 25. august er er der sket en besparelse på 9,1 procent på de plus-80-årige i forhold til året inden. For de plus-67-årige er besparelsen 5,7 procent.

Selvom jeg er ny i kommunalpolitik, har jeg i modsætning til Kristine Kahr Kvorning meget svært ved at se, at man på nogen som helst måde kan kalde det for en succes.

Men tak fordi vi har fået slået fast, hvad forskellen er på de Konservatives og Danmarksdemokraternes ældrepolitik. Fra vores side kommer vi ikke til at medvirke til at give midler fra de ældre til andre områder, for det bliver aldrig vores politik.

Fra Danmarksdemokraternes side siger vi klart nej til de besparelsesforslag på 8.350.000 kroner, som der er lagt op til i kommunens sparekatalog. Så en opfordring herfra er, at du og dit parti stemmer mod besparelsesforslagene og smider dem i papirkurven, hvor de hører hjemme. Det er vores politik. Sæt handling bag ordene som hos Danmarksdemokraterne.