Forsvaret kan ikke vente på Steggers langsommelige sagsgang
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Smid forbeholdene, borgmester, og bak helstøbt op om en ny kaserne og arbejdspladser til Tirstrup
Venstres formand og Danmarks forsvarsminister har været ude med en melding om, at der bør laves en kaserne i Tirstrup. Det er en fremragende idé for Forsvaret, og det vil være en stor gevinst for Djursland i forhold til arbejdspladser, uddannelse, sikkerhed og for lufthavnen.
Derfor ærgrer det mig, at Syddjurs’ borgmester er så tøvende i sin opbakning til ideen.
Derfor ærgrer det mig, at Syddjurs’ borgmester er så tøvende i sin opbakning til ideen.
Borgmesteren udtalte forleden, at »Som lokalpolitikere står vi vagt om, at processerne er gode og ordentlige, fastslår han«.
Han tilføjede, at »Jeg er nysgerrig på at få det konkretiseret med mere end én linje på en hjemmeside, siger han med henvisning til Venstres hjemmeside«.
Helt ærligt, borgmester. Der er ikke noget at betænke sig på. Bak op om, at vi får en kaserne på Djursland, og send det signal til forvaltningen, at vi skal sørge for alt, hvad vi kan, for at være behjælpelige med, at det kommer til at ske.
Forsvaret har ikke tid til at vente på Michael Steggers lange og bureaukratiske processer.