Fortsæt til indhold

Tak for tilliden – nu skal den omsættes til resultater for Djursland

Debat
Leif LahnMF - Socialdemokratiet

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Nu har vi overstået et folketingsvalg, som på mange måder gik som forventet. Der var masser af debatter, gode ideer og forslag til forbedringer af vores samfund fra partierne, og heldigvis en del kandidater som bød sig til. Det er godt.

Lokalt mødte jeg kun en rigtig god tone i debatten, og det vil jeg gerne takke mine modkandidater for. Det er vigtigt at bevare borgernes tillid til os, og det gør vi kun ved at opføre os ordentligt.

Og ikke mindst tillykke med valget til min gode kollega, Jens Meilvang. Det er godt for Djursland at vi er flere der blev valgt.

Jeg vil også takke alle jer som jeg mødte under valgkampen på gaden, ved butikkerne og mange andre steder. I tog imod mig med et smil, uanset om I er enige med mig eller ej. Så tak til alle jer for nogle gode uger som var en rigtig god oplevelse. Og ikke mindst tillykke med valget til min gode kollega, Jens Meilvang. Det er godt for Djursland at vi er flere der blev valgt.

Socialdemokratiet fik ikke det valg vi håbede på, men vælgerne har talt og vi må selvfølgelig arbejde ud fra det resultat de har givet os. Det betyder også, at alt det vi sagde i valgkampen at vi gerne ville – ikke nødvendigvis bliver til noget, 1-til-1. Men vi fortsætter naturligvis med at kæmpe for det vi tror på i de igangværende forhandlinger, for at få det hjem, som er muligt.

Jeg fik igen stor støtte på hele Djursland. Tusind tak for det. I skal vide, at det er en stor ære for mig at repræsentere jer i Folketinget, og jeg vil fortsat arbejde hårdt for mine værdier, og for Djursland.

Der er mange opgaver vi skal tage fat på, men her vil jeg blot nævne de vigtigste ting med fokus på Djursland: Vi skal i de kommende trafikforhandlinger bidrage til at sikre en opgradering af A15, så vi skaber øget bosætning og udvikling af arbejdspladser hele vejen fra Grenaa til Aarhus. Lufthavnen skal udvikles, gerne med gode private arbejdspladser, men også gerne så Forsvaret fylder mere. Og så skal vi altid sikre at alle unge synes det er attraktivt at tage en uddannelse på Djursland, både i Rønde og i Grenaa, på Skovskolen og alle andre steder.

Der er nok at tage fat på, og jeg vil som altid gå til opgaven med stor iver, og sammen med Jens forsøge at skabe de bedste resultater vi kan.

Tak for støtten til alle jer der har stemt på mig og hjulpet mig i valgkampen!