Bil på flugt fra politiet bragede direkte ind i hus: 64-årig kvinde dræbt
Den Uafhængige Politiklagemyndighed oplyser alderen på den dræbte.
Det var en 64-årig kvinde, der tirsdag aften blev dræbt af personbil, der var på flugt fra politiet.
Det oplyser Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) i en pressemeddelelse.
I den står der, at Politiklagemyndigheden klokken 00.26 modtog underretning fra Østjyllands Politi om en episode kort forinden, hvor politiet eftersatte en personbil.
»I forbindelse med en kortvarig eftersættelse påkørte den eftersatte personbil et parcelhus i Tilst,« har vagtchef Morten Bang ved Østjyllands Politi tidlige oplyst.
Ved ulykken, hvor bilen kørte direkte ind i hus på Hindøvænget i Tilst, blev en 64-årig kvindelig beboer dræbt.
Føreren af personbilen, passagerne i personbilen samt de øvrige beboere i huset kom lettere til skade.
Politiklagemyndigheden har på den baggrund iværksat en efterforskning.
Det sker når en person er afgået ved døden eller er kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben, eller mens den pågældende var i politiets varetægt.
»Når efterforskningen er afsluttet, sender Politiklagemyndigheden en redegørelse om sagen til Statsadvokaten i Viborg. Politiklagemyndigheden har på nuværende tidspunkt ikke yderligere oplysninger i sagen,« slutter pressemeddelelsen.
Fire anholdt
Fire personer blev anholdt efter ulykken.
Det oplyser Jakob Christiansen, kommunikationsrådgiver ved Østjyllands Politi.
Det er to mænd på 19 år og to mænd på 20 år
»Nu foregår der en juridisk vurdering omkring en eller flere af de anholdte skal fremstilles i grundlovsforhør,« siger kommunikationsrådgiveren, der derudover ikke har yderligere oplysninger.
læser