Fortsæt til indhold

20-årig mand fængslet efter dødsulykke i Tilst: Nægter sig skyldig

Manden er varetægtsfængslet i 14 dage og er sigtet for uagtsomt trafikdrab. 64-årig kvinde døde.

Krimi
/ritzau/jro

En 20-årig mand sigtes for uagtsomt trafikdrab, efter en dødelig ulykke tirsdag aften hvor en bil kørte ind i et parcelhus i Tilst.

En 64-årig kvinde blev dræbt på stedet.

Han er efter et grundlovsforhør sent onsdag ved Retten i Aarhus blevet varetægtsfængslet i 14 dage.

Manden nægter sig skyldig, men kærede ikke kendelsen om varetægtsfængsling til landsretten.

»Han er sigtet efter straffelovens paragraf 241a omhandlende trafikdrab,« lyder det.

Ifølge sigtelsen kørte den 20-årige med en hastighed på 109 kilometer i timen på villavejen, hvor den tilladte hastighed er 40 kilometer i timen.

Den 20-årige nægtede sig skyldig i trafikdrab og forklarede i retten, at han ikke på noget tidspunkt bemærkede, at politiet kørte bag ham, og at han ikke mente, at han havde kørt så stærkt

Østjyllands Politi har natten og hele onsdag efterforsket sagen intensivt, og sagen er fortsat under efterforskning, oplyser anklagemyndigheden.

Tirsdag kort før midnat påkørte et køretøj, som politiet eftersatte, frontalt et hus på Hindøvænget i Tilst.

Foto: Presse-fotos.dk

En 64-årig kvinde blev efter ulykken erklæret død på stedet. Hun befandt sig i det hus, som bilen kørte ind i.

I alt befandt 4 mænd sig i bilen, og de blev anholdt tirsdag aften.

Ingen af dem kom til skade.

De øvrige beboere i huset i Tilst kom heller ikke alvorligt til skade.

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) blev gjort opmærksom på hændelsen klokken 00.26 natten til onsdag.

Myndigheden går ind i sager, hvor personer er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

Politiklagemyndigheden er i gang med at efterforske sagen. Myndigheden iværksætter efterforskning i sager, hvor en person er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

Bilen bragede direkte ind i huset. Foto: Presse-fotos.dk

I en skriftlig udtalelse til Ritzau onsdag udtrykker justitsminister Nicolai Wammen (S) sin medfølelse.

»Jeg er dybt berørt over den tragiske ulykke i Tilst sent i går aftes. Mine tanker går til den afdøde og de pårørende. Sagen er nu overgået til Den Uafhængige Politiklagemyndighed, og jeg vil afvente deres arbejde,« udtaler ministeren.

Billeder fra ulykkesstedet viser, at der er sat brædder op på det hus, bilen kørte ind i. Bilen er tilsyneladende blevet fjernet fra stedet.