Steg på det forkerte tog. Så trak han i nødbremsen og endte i vild diskussion
En 50-årig mand er nu sigtet efter Jernbaneloven.
jro
En 50-årig mand steg torsdag aften kort efter klokken 18.00 på det forkerte letbanetog på Aarhus Hovedbanegård.
Manden troede, at letbanen kørte mod Odder, men undervejs gik det op for ham, at toget i stedet havde kurs mod Lystrup.
Derfor valgte han at trække i nødbremsen for at komme af, skriver Østjyllands Politi i sin døgnrapport.
Efterfølgende blev han meget utilfreds med letbaneføreren, som han endte i en voldsom diskussion med.
Det endte med, at politiet blev tilkaldt, og den 50-årige mand blev sigtet for at overtræde Jernbaneloven, fordi han uberettiget havde trukket i nødbremsen.