To biler stødte sammen midt om natten
Politiets samtale med den ene fører afslørede en mulig årsag til sammenstødet.
Lørdag d. 27. juni kl. 02.13 måtte Østjyllands Politi rykke ud til en anmeldelse om et færdselsuheld mellem to køretøjer i krydset Sletmøllevej og Christian X´s Vej i Højbjerg.
Det fremgår af politiets døgnrapport.
Og på stedet traf politiets patrulje førerne af begge køretøjer, som begge var uskadte.
Men i løbet af politiets samtale med den ene fører udviste den pågældende symptomer på at være spirituspåvirket. På baggrund af dette blev pågældende sigtet for overtrædelse af færdselsloven og efterfølgende blev der taget en blodprøve af føreren.
Ligeledes var der på baggrund af patruljens undersøgelse på stedet mistanke om, at den ene fører var kørt frem for rødt lys på stedet.
Sagen afventer nu de endelige undersøgelser af gerningsstedet, samt resultatet af blodprøven inden sagen kan afgøres, skriver Østjyllands Politi.