Aarhusianske topatleter indtager DM-ugen
En lang række atleter fra Aarhus og omegn kæmper ved DM-ugen om guld til Aarhus i alt fra atletik til vægtløftning.
Et hav af aarhusianske atleter er disse dage i aktion, når Herning er vært for DIF DM-ugen 2026. Det skriver Danmarks Idrætsforbund i en pressemeddelelse.
I alt skal mere end 2.220 atleter dyste om godt 135 DM-guldmedaljer fordelt på 46 sportsgrene.
Spændende bliver det at se, hvor mange flere danske mesterskaber Aarhus-atleter kan vinde hjem til byen.
Her er nogle af de mest prominente Aarhus-navne, der deltager ved det store event, som Aarhus selv er vært for næste år. Der deltager dog mange flere, end der er plads til på listen her:
Kasper Larsen, Aarhus 1900 - længdespring, forsvarende mester fra 22, 24 og 25
Anna Emilie Møller, AGF - løb, 5.000 meter landevej
Line Schulz, Aarhus 1900 - løb, 5.000 meter landevej
Aarhus Bueskyttelaug - bueskydning, forsvarende danmarksmestre i hold-DM i bueskydning.
Anders Foldager, Team Jayco AlUla - cykling
Malthe Brich og Sandra Sørensen, Aarhus Sportsdanserforening - dans/latin, Team Danmark-støttede verdensklassedansere
Julie Winther, Minigolf Klub Aarhus - minigolf, 15-årig med internationale ambitioner
Line Gude, Aarhus Atlet Klub - vægtløftning
Skovbakken Squash - squash, med i final 4 ved hold-DM i squash.
Sophia Okholm, Aarhus Watersports Complex - wakeboard, forsvarende DM-vinder