»Børn behøver ikke komme i institution, fra de er ganske små. Det er faktisk ikke en pligt«
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Hjemmepasningsordningen, hvor forældre kan få et tilskud til at passe deres egne børn, er endelig blevet permanent. Så nu kan forældre med ro i maven planlægge, at de i en periode passer guldklumperne derhjemme - uden at ødelægge familiens økonomi fuldstændig. Der er omkring 150 børn om året, der nyder godt af ordningen. Det betyder, at kommunen samlet også nyder godt af ordningen. For det er så 150 børn, der ikke behøver at findes plads til i de allerede godt fyldte institutioner.
Jeg tror på, at langt, langt de fleste forældre er de bedste til at vide, hvad deres egne børn har behov for og til at skabe gode rammer for deres egne børn.
Børn behøver ikke komme i institution, fra de er ganske små. Det er faktisk ikke en pligt.
Jeg ved godt, at nogle politikere på den anden fløj ikke er enige, men jeg tror på, at langt, langt de fleste forældre er de bedste til at vide, hvad deres egne børn har behov for og til at skabe gode rammer for deres egne børn. For nogle familier er hjemmepasning helt genialt. For andre er det ikke noget. Nu er det blevet nemmere at vælge ud fra lyst og ikke økonomi. Det glæder mig som konservativ og mor.