Radikale Venstre klar med opbakning og tre millioner til udvikling af udeområde på skole
Et stærkt initiativ fra "Sammen om Ebeltoft Skole" ønsker 3 millioner til renovering af skolens udeområder. Radikale Venstre bakker op.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»I Radikale Venstre har vi med stor glæde læst debatindlægget af Sverre Tønder, Camilla Traczyk Holmriis, Christina Maria Grunert, Charlotte Madsen og Maria Nielsen fra foreningen ”Sammen om Ebeltoft Skole”.
Foreningen beder om en bevilling på 3 millioner ud af et budget på 13 millioner til udvikling af udeområderne omkring Ebeltoft Skole, så de bliver smukkere og gør det nemmere at mødes og være sammen. Tak for det!
Jeg kender behovet godt: Jeg er gennem 20 år meget ofte kommet på skolen som forælder og har oplevet, hvor slidte udeområderne er blevet, og hvor tiltrængt en gennemgribende renovering er.
Et lille beløb kan ”vokse”, når ideen er rigtig, og der er mennesker klar til at bære ideen hele vejen.
Jeg er ikke i tvivl om, at frivillige ressourcer kan skabe en enorm merværdi. Med et meget lille kommunalt tilskud kan vi understøtte lokale kræfter i at skabe langt flere aktiviteter til glæde for både børn, forældre og de kommunale medarbejdere, som får nye gode rammer for deres arbejde. I Syddjurs Kommune har vi mange fine eksempler på, hvordan borgere går sammen og skaber stor værdi sammen og for hinanden. Et af vores fineste eksempler er Molsværket. Et lille beløb kan ”vokse”, når ideen er rigtig, og der er mennesker klar til at bære ideen hele vejen.
Udvikling – når det er bedst – udspringer fra mennesker, som ser et behov, sætter handling bag ordene og finder løsninger. Jeg er glad for de mennesker, der vælger at arbejde videre med deres projekt og bærer det videre til os i byrådet.
I Radikale Venstre er vi meget positivt indstillet på at arbejde for en bevilling til projektet.«