Hvad bliver det næste?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg er lige kommet hjem fra en uges tiltrængt ferie og åbner Lokalavisen og det første jeg ser, er en stor reportage, hvor man omtaler, at der er bevilget 1,9 millioner kroner til oplysning af banestien.
Så vidt jeg ved, er der et lovkrav om, at man skal ha lys på cyklen efter mørkets frembrud.
Er det så nødvendigt at bruge 1,9 millioner på lys? Jeg spørger bare.
Hvad bliver det næste? Lys på cykelstien til Øster Alling eller Tårup, måske Ørsted?
Jeg har endnu ikke set en cyklist på de omtalte stier, når jeg færdes i de områder.
Har man foretaget trafiktællinger på de nævnte cykelstier?
Jeg har lige været i Auning for at hæve nogle kontanter, det har vi desværre ikke mulighed for i Vivild mere, og lige op af pengeautomaten, er der etableret legeredskaber til børn blot maksimalt fem meter fra hovedvej A16. Er det en god og ansvarlig investering?
Ike set med mine øjne, og min mening om Svanen i Auning holder jeg også for mig selv.
Mit idékatalog: En cykelsti fra Langhøjskolen og til Gl. Brovad, så børn fra Nørager kan cykle sikkert i skole.
En cykelsti på Nordkystvejen til Allingåbro, men jeg så jo, at Vivild ikke er med i bybåndet.
Herredsvejen fra Nielstrup og til A16, kunne også bruge de 1,9 millioner. Der kører flere biler der i timen, end der kører cyklister på de omtalte cykelstier på en hel dag.
Det kunne også pynte på Langhøjskolen at få renset og malet tagene.
Der er ønsker nok herfra, men vi får aldrig en skid. Hvis vi skal ha lidt byfornyelse, må vi selv lave det og selv skaffe finanseringen.
Hilsen fra en Vivild-borger med stort V.