Fortsæt til indhold

»Det sidste han hver dag gjorde, var at gå ud i stalden og tjekke, at alt var, som det skulle være«

Debat
Maria Capitani NielsenAarhus, Tidl. Mesing, Skanderborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

I 36 år har jeg boet på en gård på landet som landmandskone sammen med min mand og tre børn.

Igennem alle årene har vi haft et væld af udenlandske og danske medarbejdere. Alle var kompetente, stabile og bevidste om, at de havde at gøre med levende væsner.

Igennem alle årene har vi haft et væld af udenlandske og danske medarbejdere. Alle var kompetente, stabile og bevidste om, at de havde at gøre med levende væsner. Denne form for sameksistens mellem, ejer, medarbejder og dyr, er jeg sikker på stadigvæk findes!

Jeg husker stadigvæk, at det sidste min mand gjorde, før vi gik i seng, var at gå ud i stalden for at tjekke, at alt var som det skulle være, og at dyrene havde det godt.

Jeg tror, at mange mennesker har det forkerte syn på landbruget og landmændene. Mange tror, at alt er idyllisk, men det er også hårdt arbejde.

Andre ser kun de negative sider.

Dem, der tænker som Hr. Mikael Enevoldsen, vil jeg, som Ole Larsen, også anbefale at tage imod invitationen om at se en af disse gårde med egne øjne og med denne anbefaling, vil jeg håbe på, at andre og Hr. Enevoldsen vil være mindre vred.