Hr. redaktør, den reform, vi foreslår, er absolut nødvendig
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Kære redaktør.
Allerførst tak for din artikel om Liberal Alliances kontroversielle udspil om en reform af vores administration og de borgernære sagsbehandlinger, som trænger voldsomt til forbedring.
På de vælgermøder jeg har deltaget på, har jeg hver eneste gang oplevet talrige klager og bekymringer fra borgerne om en langsom og dårlig sagsbehandling, der påvirker folks liv og helbred.
Den reform vi foreslår, er derfor absolut nødvendig, og det er med stor glæde og tilfredshed vi nu kan sige, at Liberal Alliances forslag er en central del af den fælles borgerlige 30 punktsplan, som netop er offentliggjort i dag.
Jeg holder meget af redaktørens sproglige blomster i artiklen:
”Er det sød musik i de andre blå ører” – ja det er så dokumenteret – vi står sammen om ambitiøse planer om at flytte ressourcer fra administration og lange sagsbehandlinger til kernevelfærd.
Nok står vi alene med forslaget om evt. ansættelsesstop i rene administrative stillinger. Men måske det også bliver ”Sød musik i de andre blå ører” på et senere tidspunkt.
De næste skønne sprogblomster ” Peter Malbæk skal vist have indkaldt hele den blå side til rundbordssamtale for at finde fodfæste for sit politiske udspil”. Og
”De blå sidder ikke allerede omkring lejrbålet og synger fællessange”
Hr. redaktør. Vi har skam både siddet ved lejrbålet og rundt om bordet i flere omgange. Og det er der kommet konkrete politiske resultater ud af.
Det viser vores 30 punkts plan – som i al beskedenhed er udtryk for bundsolidt politisk håndværk.
Jeg glæder mig allerede til den næste buket med sprogblomster fra redaktøren. Måske nogle roser – hvem ved !