Fortsæt til indhold

Når skattelettelser bliver betalt af børn og ældre

Et svar til Laila Sortland om konsekvenserne af årtiers skattelettelser på ældrepleje og børn i kommunen.

Debat
Leif SørensenPensionist

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Kære Laila Sortland.

Under overskriften: ”Jeg er utrolig berørt over de fortællinger fra hverdagen, som jeg har hørt gennem den seneste byrådsperiode, hvor der har været massive besparelser på området for ældre, pleje og omsorg,” beskriver du virkningerne af mere end 25 års skattelettelser, som selvfølgelig har en pris. En pris børn og ældre betaler hver dag.

En pris børn og ældre betaler hver dag.

At du bliver berørt, fortæller mig, at du ikke er færdig med at skifte parti. Uanset hvilket af de tre partier, du har repræsenteret, har moderpartiet på Christiansborg stået for og stemt for skattelettelser, hvilket lige så selvfølgeligt smitter af i lovgivning og videre i aftalerne med kommunerne. Resultaterne står i kø og, som du skriver, taler for sig selv.