Skal vi forbyde kristendom i Danmark, fordi en præst dræbte og parterede sin kone?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
I et indlæg (11.03.2026) ”Rystende sag fra Hadsten viser på grusom vis, at vores indvandringspolitik er uansvarlig og hjerteløs”, begiver DF’eren Aston Braham m.fl. sig ud i ”fremmedbashing” (Aston er af engelsk oprindelse, så derfor det engelske udtryk ”bashing”) som er så klassisk for Dansk Folkeparti (DF).
Aston m.fl. slår på usmagelig vis grov plat på en herboende afghansk families sociale deroute. Og på en for DF sædvanlig måde, så tror Aston, at man kan slutte fra det specielle (én afghansk familie) til det almene (den uhyre stramme danske indvandringspolitik), det kan man ikke.
Jeg har i en halv menneskealder arbejdet som psykoterapeut og sexolog og har hørt om stribevis af alvorlige hændelser både i familier og for de enkelte mennesker. Noget jeg har bemærket blandt mine mange klienter, det berettede om seksuelle overgreb fra voksne mod deres børn, var, at der var en stærk overrepræsentation blandt kristne præstebørn, børn fra Indre Mission, børn fra Jehovas Vidner. Når det gjaldt børn fra Irland og Skotland, så var de blevet misbrug af katolske præster, hvilket jo er en verdensomspændt kendt sag. For nogle år siden dræbte en præst sin kone, parterede hende og opløste hendes lig i syre.
Hvis vi nu skal bruge Astons metode (den induktive metode), så må vi konkludere, at kristne har en drabelig overgrebskultur, der adskiller sig fra voldsomt den danske kultur. Skal vi så forbyde kristendom i Danmark i dens mange forskellige afarter?
For flere år siden skete der her i kommunen er alvorlig forbrydelse, hvor en mand skød sin kone og sine fire børn, inden han begik selvmord med sit hjemmeværnsgevær. Drab med hjemmeværnsvåben er sket adskillige gange i de seneste 50 år. Kan vi så konkludere, at alle hjemmeværnsfolk er potentielle drabsmænd/kvinder? Og skal vi forbyde hjemmeværnet, om hvem man så kan sige, at de værner om hjemmene, som musvågen våger over musene?
Man har et udtryk, der hedder at rette bager for smed, og det er hvad Aston m.fl. gør med deres usmagelige indlæg. Typisk for Dansk Folkeparti og deres fremmedfjendtlige politik.