En taknemlig borger gør status efter et halvt år med hjemmepleje efter indlæggelse: »De har passet og plejet mig, og jeg har ikke roser nok«
Borger roser hjemmeplejen for stor professionalisme og empati.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg lider desværre af flere kroniske sygdomme og har været igennem en mislykket rygoperation samt en operation på issen for hudkræft. Jeg har været vant til at klare mig selv og har en ret gammeldags indstilling til ikke at gøre brug af det offentlige.
Det har ændret sig radikalt, efter jeg i januar desværre fik konstateret rosen i venstre ben og fod. Det resulterede i adskillige dybe sår i foden. Efter en kort indlæggelse på hospitalet blev jeg udskrevet den 31. januar.
Men så tog hjemmeplejen i Favrskov Kommune over. De har nu passet og plejet mig i denne langvarige proces, som først lige er sluttet forleden dag.
Jeg har ikke roser nok. Det er professionelle folk med stor empati. Det gælder både assistenter og sygeplejersker.
De har endda åbent 24/7. Har man smerter eller en bandage, der er gået op, kan man ringe døgnet rundt. Det gælder også i weekender, og umiddelbart efter står der en person klar til at hjælpe. Det er da service, der vil noget.
Der er en del mennesker, der klager over behandlingen fra kommunerne, så det må være på sin plads at fortælle, at det fungerer i Favrskov Kommune.
Men det er ikke kun sygeplejen, der byder på god behandling. Jeg har fået en række hjælpemidler stillet til rådighed for at gøre dagligdagen lettere, og jeg får mad bragt ud og har rengøringshjælp.
Mange siger, at det er svært at få noget bevilget. Det passer ikke – eller også har jeg været meget heldig.
læser
lige nu