En borgerlig vælger, der har fortrudt
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Efter at jeg hele mit efterhånden lange voksenliv har stemt borgerligt, og mange gange ønsket, at der snart skulle være kommunalvalg, må jeg for første gang erkende at jeg nu ville ønske vi havde en socialdemokratisk ledet kommune, og ikke en kommune ledet af forholdsvis unge borgerlige, der viser sig ikke at have nogen form for økonomisk indsigt, hvilket de på mødet i februar måned, hvor selvtræning kom til afstemning, ved deres argumentation og læserbreve såvel før som efter, på bedste vis viser.
Allerede ved læserbrev 19.5.2024 af Stinne Thorsen Kvorning, Liberal Alliance, kunne jeg se hvor det bar henad, nemlig en mulighed for ved lukning af plejecentre med selvtræning at opnå deres ønsker om at al selvtræning skal foregå i forenings-/privat regi. Igen viser man at man ikke har nogen form for økonomisk indsigt og er fuldstændig lige glade med flertallets beslutning.
Ved læserbrev 23.5.2024 af Heidi Hass Madsen, Formand for Socialdemokratiet Grenaa, udrulles noget af den grufulde sandhed. Man vil ved besparelser, lukninger m.m. gøre Norddjurs Kommune så uattraktiv at slå sig ned i så de borgere der fortsat kan flygte vil gøre det, og vi gamle kan blive tilbage, men få et minimum af den pleje og omsorg vi blev lovet og har betalt skat til hele vort arbejdsføre liv og stadig beskattes af vor beskedne folkepension.
Ærgerligt at man som gammel borgerlig skal sige dette, men jeg skal appellere til alle der har mulighed for at lægge pres på de uansvarlige politikere der i dag sidder med flertallet, om at gøre det med en sådan kraft, så man undgår de fatale konsekvenser, den nuværende politik vil få for vor kommune og dermed for os selv
Når man så har beskåret alt og indbyggerantallet er raslet ned, kan man ved næste valg smide tøjlerne, der er formentlig ikke nogen ved deres fulde fem, der vil give jer dem igen, og så kan i overlade fallitboet til Socialdemokratiet, der vil behøve flere valgperioder for at rydde op efter jer.
Ærgerligt at man som gammel borgerlig skal sige dette, men jeg skal appellere til alle der har mulighed for at lægge pres på de uansvarlige politikere der i dag sidder med flertallet, om at gøre det med en sådan kraft, så man undgår de fatale konsekvenser, den nuværende politik vil få for vor kommune og dermed for os selv.