Borgmesterkandidat: »Jeg vil skabe et stærkere fællesskab gennem åbenhed og dialog«
Konservatives bud på en borgmester i Syddjurs vil blandt andet indføre kvartalsvise borgermøder, hvor alle interesserede borgere kan komme og høre om “rigets tilstand” i Syddjurs Kommune.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Som borgmesterkandidat i Syddjurs ønsker jeg at bygge videre på de borgerinddragende processer, og de gode tiltag, der allerede er sat i gang. Jeg vil gerne anerkende den nuværende borgmesters initiativ med “åbent kontor”. Det er et vigtigt skridt mod en mere nærværende og tilgængelig kommune, og den form for åbenhed skal vi holde fast i og udbygge.
Jeg tror på, at gennemsigtighed og dialog skaber tillid.
Jeg tror på, at gennemsigtighed og dialog skaber tillid. Derfor vil jeg som borgmester lægge et ekstra lag på den eksisterende åbenhed. Konkret vil jeg indføre kvartalsvise borgermøder, hvor alle interesserede borgere kan komme og høre om “rigets tilstand” i Syddjurs Kommune.
På disse møder vil jeg fremlægge den aktuelle status for kommunens økonomi, større igangværende projekter og de vigtigste sager, der har været, og som kommer på byrådets dagsorden. Det skal være et sted, hvor man både kan få indsigt og stille spørgsmål direkte til borgmesteren.
På den måde kan vi sammen skabe en kultur, hvor borgerne ikke blot bliver informeret, men faktisk bliver inddraget i retningen for vores kommune.
Samtidig ønsker jeg at styrke dialogen med erhvervslivet. Når nye virksomheder vælger at flytte til Syddjurs, skal de føle sig velkomne og opleve, at vi står klar til at hjælpe dem godt i gang. Jeg vil personligt række ud til alle nye virksomheder, der etablerer sig i kommunen, for at sikre en god opstart og vise, at kommunen er en aktiv og engageret samarbejdspartner.
Et tæt samarbejde mellem borgere, erhvervsliv og kommune er afgørende for, at Syddjurs kan udvikle sig på en sund og udviklingsorienteret måde.
Jeg ønsker en kommune, hvor man både kan høre, mærke og se, at vi arbejder sammen, og hvor åbenhed ikke blot er et ord, men en måde at lede på.