Fortsæt til indhold

Kaserne på Djursland: Først fakta – så fanfarer

Debat
Michael Stegger JensenBorgmester Syddjurs

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Det er altid positivt med fokus på vores lufthavn. Venstres formands forslag om at etablere en kaserne ved Tirstrup er spændende, og jeg er selvfølgelig positivt indstillet. Det har jeg udtalt til samtlige medier, der har henvendt sig.

Men forslaget fylder kun halvanden linje. Det er useriøst, at det ikke er mere konkret.

Det er vigtigt for mig som borgmester, at vi sikrer en fortsat drift af en kommerciel lufthavn.

Hvis jeg uden at kny skal bakke op på kommunens vegne, skal jeg vide, at vi fortsat har en kommerciel lufthavn. Det får jeg ingen melding om. Det havde været ret nemt for Venstres formand at tilføje. Han ved, hvor hårdt vi har arbejdet for at bevare lufthavnen.

En så stor forandring af lokalområdet vil berøre mange borgere. Det er vel naturligt at lade dem komme til orde. Jeg ved godt, I er trætte af, at borgerne skal inddrages i beslutninger. Men det synes jeg nu alligevel er en god idé.

Det er vigtigt for mig som borgmester, at vi sikrer en fortsat drift af en kommerciel lufthavn. Det er altafgørende for bosætning og arbejdspladser. Det plejer I da også at gå op i i Venstre.

Det er måske ikke så aktuelt mere?

Jeg vil se frem til at blive mere informeret og er, som nævnt og skrevet, positivt indstillet. Det havde været fint, hvis det havde fremgået af dit læserbrev.