Den 1. august kan IT-supporter Erik Kastrup Jørgensen fejre 25-års-jubilæum.

I 1998 trådte en ung mand ind i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Assentoft. Han var afdelingens nye elev og skulle dermed lære alt helt fra bunden: Hvordan hjælper vi kunderne? Hvad skal man gøre, når et lån skal oprettes i systemerne? Og hvordan er det nu, det, det og det skal gøres?

Efter to år som elev var Erik Kastrup Jørgensen nu kunderådgiver. Først fem år i Grenå og herefter tre år i Egå, inden han i 2008 kom til Vorup-afdelingen. Det skriver Sparekassen Kronjylland i en pressemeddelelse.

Tiden som elev og nybegynder var for længst forbi, og nu var Erik Kastrup Jørgensen en, som kollegerne ringede til, når de var i tvivl om, hvordan det nu lige var, man gjorde det ene eller andet.

Efterhånden fik han flere opgaver internt i banken. Blandt andet stod han for at introducere nye kolleger i brugen af forskellige systemer og værktøjer, og han har adskillige gange været underviser, når nye systemer er blevet introduceret. Efterhånden overlod han sine kunder til kollegerne og arbejdede i nogle år som kundemedarbejder og som en, der altid kunne hjælpe en kollega, der var kørt fast.

Siden 2008 har Erik Kastrup Jørgensen arbejdet som IT-supporter og bruger nu al sin tid på at vejlede Sparekassen Kronjyllands 800 medarbejdere i de forskellige systemer. Han kender systemerne ud og ind, og han er med sit tålmodige væsen en, man meget gerne vil have fat på, hvis man synes, man har prøvet alt for at få systemet til at gøre det, man gerne vil.

Jubilæet fejres i privaten med kollegaerne fra IT-afdelingen.

sra