”Vi har taget afsæt i borgernes og erhvervslivets behov i den måde, hjemmesiden er bygget op på. Indgangen til hjemmesiden er opdelt i emner, der er nemme at gå til. Samtidig kan man logge sig på hjemmesiden med NemID og opleve at få personlig information, når man bevæger sig rundt på sitet,” siger Henning Jensen Nyhuus, borgmester, Randers Kommune.Når først borgeren har logget sig på hjemmesiden, viser ens navn sig i øverste venstre hjørne. Bevæger man sig rundt på hjemmesiden, vil der nu dukke personlige oplysninger op undervejs. Klikker man på sit navn ryger man videre til Mit Randers, som er et helt personligt univers.I Mit Randers får den enkelte et overblik over sine personlige oplysninger, sin familie og sin bolig.”Mit Randers er et personligt univers, hvor det er muligt at opdatere boligoplysninger, bestille affaldsposer, se børnenes skoleskema og blive mindet om sin bryllupsdag i sin personlige kalender. Vi er kun lige begyndt på at bygge dette spændende, personlige univers, der skal gøre digital selvbetjening nemt. Vores mål er, at hvis en borger kan betjene sig selv, er det nemmest for vedkommende at kunne gøre det. Det frigør samtidig ressourcer i kommunen til at hjælpe dem, der ikke kan selv,” siger Henning Jensen Nyhuus.Der er skelet kraftigt til store nyhedssites i måden, der bliver formidlet til borgeren på i den ny hjemmeside.”Nyhedssites kan noget i forhold til formidling. Det gælder blandt andet måden at bruge billeder på og lave indgange på. Det er oplagt at bruge det på så stort og bredt et site som en kommunal hjemmeside,” siger Karen Balling Radmer, kommunikationschef i Randers Kommune.