Ceres, der blev grundlagt i Aarhus i 1856, vil skubbe konkurrenterne Tuborg og Carlsberg af banen i Aarhus.
Målet er at genvinde Ceres’ position som “den eneste ægte lokale øl i Aarhus.”
Det skal ske med en kampagne, der hylder alt det gode i Aarhus og sætter fokus på Ceres’ rolle i kultur- og sportslivet med sponsorater af for eksempel Aarhus Festuge, Tivoli Friheden, Northside Festival og AGF.
“Ceres’ sponsorater er lige nu så at sige ‘passive’. Her er tale om en virksomhed, der kan få mere ud af sine sponsorater ved at aktivere dem og markere sin tilstedeværelse. Ved at hylde byen og de institutioner, Ceres sponsorerer, kan vi gøre sponsoraterne mere synlige for aarhusianerne og derigennem understrege Ceres’ store betydning for både byen, kulturen, sporten og borgerne. Det er en super spændende opgave,” siger Tomas Olesen, kontaktchef hos reklamebureauet envision, der skal være med til at få Ceres på aarhusianernes menu.
Med den nye kampagne vil Ceres desuden gå mere aktivt ind i byens kulturliv og udbyde konkurrencer gennem detailhandlen og i værtshus- og cafémiljøet, hvor deltagerne vil kunne vinde billetter til koncerter og særlige fordele ved festugen med mere. Kampagnen skydes i gang her i foråret.