Borgerservice Randers indfører nu obligatorisk tidsbestilling. Det skal forkorte ventetiden og gøre det lettere at planlægge sit besøg. 

Fra 22. november skal du bestille tid, inden du skal på Borgerservice.

»Tidsbestillingen har været et ønske, som mange borgere har haft, så de kan få en hurtig betjening. Vi har eksempler på, hvor folk har ventet i op til en time på at komme til, hvis de er kommet på et uheldigt tidspunkt. Det, synes vi, ikke er god borgerservice,« siger Birgitte Guldberg, der er chef for Borgerservice i Randers Kommune, i en pressemeddelelse.

I forvejen har Borgerservice obligatorisk tidsbestilling på pas, kørekort og pension. Det udvides nu til alle serviceområder herunder hjælp til flytning, MitID og alle andre servicer.

»Vi kan se i andre kommuner, at tidsbestilling fungerer rigtig godt. Vi glæder os derfor til at kunne betjene borgere, som har bestilt tid. Mange kombinerer besøg i Borgerservice med andre ærinder i byen, og så er det god service, at man i stedet for at vente blot kan møde ind til sin bestilte tid, hvor en medarbejder står klar til at hjælpe,« siger Birgitte Guldberg.

Hvis du ikke har adgang til at bestille din tid på www.randers.dk/borgerservice eller af andre grunde ikke kan booke tid online, kan du få hjælp til tidsbestilling på 89 15 15 15. Det er også muligt at ringe til Den Digitale Hotline på 70 20 00 00.

Ved akutte behov kan du enten ringe eller møde op på Borgerservice.