Eventen er arrangeret af The Kilimanjaro Initiative med det formål for øje at skabe opmærksomhed omkring udviklingsprojekter rettet mod unge i Østafrika.På baggrund af en personlig invitation deltager Phoenix Design Aids administrerende direktør Dennis Lundø Nielsen personligt i bestigningen i februar måned. Invitationen udspringer af et årelangt og tæt samarbejde mellem Phoenix Design Aid og UNEP (The United Nations Environment Programme), og Phoenix Design Aids markante fokus på social ansvarlighed ligger i høj grad til grund for udvælgelsen.”Jeg ser det som en stor ære at blive inviteret til at deltage i denne begivenhed. Der er tale om et prisværdigt initiativ, og for mig personligt bliver det en spændende udfordring, som forhåbentlig fører gode resultater med sig”, siger Dennis Lundø Nielsen.Han er nysgerrig på, hvordan kultur og sport kan gå op i en højere enhed i en god sags tjeneste, på en ekstrem og udfordrende tur, hvor det højeste punkt i Afrika skal bestiges.”Jeg glæder mig til at være sammen med de unge mennesker på turen, og se, hvordan de klarer sig. Personligt føler jeg mig i god fysisk form, det er mere højdesygen, jeg er bekymret for, hvordan jeg vil reagere”, siger han.Phoenix Design Aid er en design- og kommunikationsvirksomhed, der leverer grafiske ydelser til FN-organisationer over hele verden, og som med stort fokus på social ansvarlighed søger at fremme bæredygtighed og god forretningsskik. Firmaet har siden sidste sommer støttet formålet, der nu, kulminerer med en bestigning på 5.895 meter.