”Hvad kan du bedst lide ved Randers? Hvad er Randers for dig, og hvad er det første, du fortæller dine venner og bekendte, når du vil beskrive din by?”Det er nogle af de spørgsmål, som borgerne i Randers Kommune er blevet bedt om at svare på siden inddragelseskampagnen blev lanceret 19. maj. Indtil videre har næsten 400 borgere givet deres bud – enten via facebook, mail, video eller postkort, og der tegner sig et mangfoldigt billede af, hvad borgerne holder af ved deres by.”Vi er rigtig glade for de mange input, vi allerede har fået. Svarene viser tydeligt, hvordan borgerne er knyttet til området på forskellige måder. Ud fra de mange input kan vi skabe vores nye fælles fortælling om kommunen. En fortælling der peger frem og som vi kan være stolte af, siger Claus Omann Jensen, borgmester i Randers Kommune.Det er Randers Kommune, som i samarbejde med medievirksomheden Advice og reklamebureauet Makers/Pointe, driver brandingkampagnen. Det bliver gjort med støtte fra et advisory board, der er sammensat af repræsentanter fra kultur- og uddannelsesinstitutioner, virksomheder og organisationer i kommunen.