Vink Plast kom ud af 2015 med et resultat på niveau med året før. Hos ledelsen er der tilfredshed, men samtidigt har man ambitiøse vækstmål for 2016
 
Vink Plast omsatte i 2015 for godt 264 mio. kroner og nåede et resultat efter skat på knap 11. mio. Dermed fastholdes niveauet for 2014. Planerne for fremtiden er dog væsentligt mere ambitiøse, og der er opstillet tocifrede vækstmål for 2016.
 
Vores potentiale er større
Hos Vink Plasts adm. direktør Walter Blunck hersker der ikke nogen tvivl.
”Vores potentiale er væsentligt større end det, vi har vist de seneste år. Derfor har vi investeret i yderligere ressourcer både kommercielt og produktionsmæssigt for at sikre et solidt fundament for, at vi kan udvikle og udvide vores position på markedet inden for alle vores strategiske segmenter.”  
Som et led i den fremtidige vækstplan er således oprettet en Business Development afdeling, som ledes af Vink Plast mangeårige salgschef inden for industrisegmentet Jan Busk. Afdelingen har fokus på at analysere, kortlægge og udvikle både eksisterende og udvalgte nye markedssegmenter og applikationer. Hertil kommer ansvaret for, at nye unikke produkter bringes hurtigere til markedet samt at tekniske projekter fastholdes og realiseres.
 
Resultaterne kommer
”Vi har allerede set de første resultater af vores nye satsning,” siger Walter Blunck.
”Vi har vundet flere større projekter, og det er vores oplevelse, at netop fordi vi har tilført flere kompetente ressourcer i tilbudsarbejdet, står vi stærkere i forhandlingerne med kunderne. Vi forstår at omsætte vores massive viden om plast til værdifulde løsninger for kunder i både industri, reklame og byggeri, hvilket opleves som en stor værdi hos kunderne.”
 
Fortsat udvikling
Derudover arbejder man også løbende med udvikling af medarbejderne for at bygge på kompetencerne og fastholde motivationen. Således skal hele salgsorganisationens 39 medarbejdere her i efteråret deltage i efteruddannelse, som er specielt tilrettelagt til Vink Plast ud fra interviews af de kommende deltagere. Uddannelsen har til formål at styrke salget herunder medarbejdernes kompetencer inden for salgspsykologi og professionelt løsningssalg.
Vink Plast fortsætter således arbejdet med at udbygge positionen som totalleverandør indenfor de fire hovedsegmenter (industri, byggeri, reklame & DUKA ventilation). Hertil kommer fortsat fokus på mulige opkøb indenfor komplementære produktområder.
”Alt i alt står vi rigtig godt rustet til fremtiden og med vores nye satsninger, har vi skabt et solidt fundament for den fremtidige vækst,” siger Walter Blunck.