96 procent af brugerne er samlet set meget tilfredse eller tilfredse med madordningen fra Madservice Kronjylland. Det viser en ny brugerundersøgelse.

En undersøgelse blandt brugerne af Madservice Kronjylland viser stor tilfredshed, skriver Randers Kommune i en pressemeddelelse.

På mange af spørgsmålene angiver over 80 procent af de borgerne, at de er meget tilfredse eller tilfredse med blandt andet kontakten til chaufførerne, madens udseende og smag, variation af retterne i løbet af året og mulighederne for bestilling og afbestilling.

Sammenlignet med 2020 er der en stigning i andelen, der er meget tilfredse, og et lille fald i andelen, der er tilfredse. Betragter man de to kategorier sammen, er der sket en stigning på to procentpoint på den samlede tilfredshed.

»Vi er virkelig glade for, at vi rammer kundernes smag med vores forskellige tilbud og den valgfrihed, som vi løbende sætter ekstra fokus på. Det gør mig stolt, at vi har så dygtige medarbejdere ansat. De er årsagen til, at vi kan få så positive tilbagemeldinger,« siger Marianne Sloth Sørensen, der er leder på Madservice Kronjylland, i pressemeddelelsen og fortsætter:

»Resultaterne giver os samtidig et positivt pres, fordi vi skal have fokus på, hvordan vi bliver ved med at bevare den høje tilfredshed.«

Madservice Kronjyllands chauffører har stået for at uddele og indsamle spørgeskemaerne, og det lader til, at det har haft en god effekt. I alt 673 kunder har nemlig besvaret spørgeskemaet. Det svarer til en svarprocent på 68,5 procent. Der er tilmed kommet omkring 180 kommentarer, hvilket betyder, at cirka 15 procent af kunderne har taget sig tid til at skrive en uddybende afsluttende kommentar.

Undersøgelsen er foretaget i samarbejde med omsorgsområdet i Randers Kommune blandt de hjemmeboende borgere, der får mad fra Madservice Kronjylland.

sra